Blog Archive

Life in the Kinabalu Mountain Range of Sabah Borneo 2 of 2 婆罗洲,京那巴鲁高原山脉的生活(下篇)

Borneo is a tropical island, its hot all year round, and cold weather for us is a blessing. Every time when I explore to places with cold weather, I tent to get very exited! But in the same time, I will easily get running nose.
See through my camera lens on how is the life in the Kinabalu Mountain Range looks like.

在婆罗洲这个热带岛屿,冷气候对我们来说是一个恩赐。每当我到冷气候的地带,我都会特别兴奋。

但是对于怕冷的我,这又是一种折磨。我自己都感觉到矛盾😕。不管怎样,让婆罗洲探险者带你们来体液你这京那高原山脉的生活吧!
On my way up to Laban Rata, I'm not alone. On one of the rest stop, there are these cute squirrel welcome me. I let them eat some biscuit.  

登山的路程不孤单,其中一个休息站有可爱的松鼠来陪你。这些松鼠不怕生,我把我的饼干给一点它们吃。
5th June 2015, 07.15am local time. A powerful magnitude 6.0 earthquake has struck Mount Kinabalu (54 kilometers from the state capital of Kota Kinabalu), cracking roads and buildings in the region and injuring climbers on the peak area.
The force of the tremor was so strong that it snapped off one of the two "Donkey's Ear" rock outcroppings that form a distinctive part of the mountain's peak.  


二零一五年六月五日,当地时间早上七点时十五分。 京那巴鲁山(距离哥打京那巴鲁五十四公里)发生了强大的六级地震,破坏了该地区的道路和建筑物,并对高峰地区的登山者造成伤害。

震颤的力量非常强大,以至于它可以摧毁两只“驴耳朵”的岩石露头,形成山峰的独特部分。

Laban Rata Base Camp, at 3272 meter above sea level

拉班拉达大本营,海拔三千两百七十二米。
Guys, look at the sunset behind me, isn't it amazing!!! This is the first time I get to see sunset in such a high altitude. 

大家看我背后的夕阳,这是我第一次在高原看夕阳 😃💓👍。温柔的阳光照耀整片大地,云海都在我脚下。
Birds gliding in the sky freely.
鸟儿在天空自由自在的滑翔。
The life at the highland of the Kinabalu mountain range are fantastic, Just the way to reach this area will be a bit challenging. Remember to keep the nature clean, take nothing but photos, leave nothing but footprint. 
So what about the life on the Kinabalu park highland? Click on this article to read more. 

京那巴鲁高原山脉的生活真是太美好了,有如仙境般的迷人。叫我这个喜欢登山的人体会到如痴如醉。
那么在神山脚下(京那巴鲁公园)又是怎样的生活?点击这篇文章来看看吧。

No comments: